Forstår du dig på at lave SEO-tekster?
Når man ikke lige er bekendt med et begreb, så slår man det op på nettet for at finde en forklaring, for her er der mange forklaringer, og ved at sammenholde dem med hinanden, så kan man som regel finde sandheden i midten.
Medmindre man selvfølgelig søger en bestemt sandhed, så har man set sig blind efter at komme frem til et bestemt resultat.
Så du kigger måske lidt rundt på nettet en dag og falder over https://wordpens.com/kategoritekster/ , og efter at have søgt lidt mere rundt, så finder du ud af, at noget af dette vist har med SEO-tekster at gøre, og så stiller du dig jo det naturlige spørgsmål: Hvad er den type tekster for nogle?
Ved netop at søge videre rundt kommer du så frem til, hvad det drejer sig om, og du kan godt se fidusen i det for virksomhederne at bruge, men når man læser om teknikken bag at bruge dem, så bliver man lidt paf, da man ikke helt har forstand på det IT-sprog.
SEO-tekster skal også laves i praksis
Men du ved jo, at du er god til det danske sprog, så du læser lidt videre om, hvordan man skriver SEO-tekster i praksis, og her falder tiøren så for dig angående, hvordan man gør.
Problemet er bare, at du ikke forstår teknikken bag, så du skriver lidt i blinde for at prøve at se, om det er nogle tekster, du kan finde ud af at lave.
Selv en blind høne kan finde korn, så måske har du reelt set heldet med dig med at skrive en god SEO-tekst, men i længden fægter du stadig i blinde.
Så det bliver nogle halvhjertede SEO-tekster, selvom du lægger kræfter i dem, for du tror, du ved, hvordan man laver dem, men reelt set opfylder de ikke kravene til, hvordan man laver gode SEO-tekster.
Desuden udvikler den slags sig løbende.