Stå skarpt i kundernes bevidsthed med solidt logodesign

23 September 2020
Astrid Pedersen

Er du den glade indehaver af en virksomhed i opstarts fasen – og kan du næsten ikke vente med at komme ud over rampen og begynde at tilbyde kunderne dine unikke produkter og ydelser? Så bør du sørge for at få lagt en holdbar marketings strategi helt fra begyndelsen.

Når du skal ud og erobre markeds andele er det en virkelig god idé at have en holdbar plan – og en skudsikker og klippefast identitet i virksomheden. Du skal vide præcis hvad du sælger, hvordan du vil sælge det, og hvem der skal købe det. Ellers risikerer din markedsføring at blive en omgang spredt spilfægteri hvor du ikke får noget som helst – eller i bedste fald blot beskedent – udbytte af din investering.

Dit firmalogo er din visuelle identitet udadtil

Du vil stå meget stærkt i forhold til markedsføring og salg af dine produkter eller tjenester hvis du på forhånd har fået udarbejdet en visuel og grafisk identitet til din virksomhed. Her under hører den design manual som skal ligge til grund for udformning af alt fra hjemmeside over brevpapir og email signaturer til folien på din varebil. En konsistent visuel identitet skaber genkendelighed. Og dette kan ikke overvurderes.

Når du således står for at skulle have udfærdiget disse elementer er firmalogoet måske nok det allermest centrale. Et velfungerende og forståeligt firmalogo er nemlig et af de vigtigste redskaber når det handler om effektiv markedsføring. Dit firmalogo vil være virksomhedens ansigt udadtil – det, der brænder sig fast i bevidstheden, og som anvendes som identitets markør. Det er med andre ord logoet der skaber genkendeligheden. Hvis du er i tvivl om logoet betydning kan du blot tænke på logoer for virksomheder så som Nike, McDonalds eller Mercedes.

Du kan læse mere om fordelene ved godt logo design hos Logoshop på hjemmesiden Logoshop.dk

More articles